FriBID forum

FriBID är ett fritt program för e-legitimation med BankID.
OBS! FriBID är i praktiken nedlagt, och fungarar inte att använda längre.

You are not logged in.

#1 2012-12-03 02:08:04

nirtal
Member
Registered: 2012-11-29

E-legitimation på kort

Jag försöker få ett sätt att använda e-legitimation från nordea. Eftersom nordeas e-legitimation på fil inte går med varken Nexus Personal eller med FriBID.

Därför har jag försökt att få igång e-legitimation direkt från kort och med nordeas kortläsare NCR1.
Jag har lyckats få Nexus Personal att uppfatta kortet med hjälp av pcsc och dessa drivrutiner, jag har även testat med handelsbankens drivrutiner.
Sen genom att lägga till Nexus Personals libP11.so i "Security Devices" i firefox så har jag lyckats få upp att jag ska trycka in min PIN på kortläsaren när jag försöker logga in på Nordea eller CSN.
Men när jag försöker knappa in min kod så händer det inget, inte ens de stjärnor som brukar komma upp på kortläsaren.
pcscd ger mig felmedelandet "Verify Structure: 00000000 ifdwrapper.c:461:IFDControl() Card not transacted: 617"


När jag försöker göra samma sak med fribid så känner inte ens programmet av att jag har en kortläsare.
Och jag har testat allt som står på http://wiki.fribid.se/sidor/SmartCards

Jag kan tänka mig att mycket beror på att drivrutinerna för läseren är kassa men jag tänkte höra om någon vet något sätt att få denna lösning att fungera?
Hur får jag FriBID att fungera med min kortläsare?

Last edited by nirtal (2012-12-03 02:15:55)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB