FriBID forum

FriBID är ett fritt program för e-legitimation med BankID.
OBS! FriBID är i praktiken nedlagt, och fungarar inte att använda längre.

You are not logged in.

#1 2012-02-22 16:07:45

dnkl
Member
Registered: 2012-02-22

Qtwebkit alternativt khtml?

Har nyligen installerat fribid. Det funkar alldeles utmärkt, i åtminstonde firefox. Men får det inte att fungera i varken qtwebkit (ex arora, rekonq eller konqueror med kwebkitpart) eller khtml (konqueror).

På bankid's testsida händer ingenting med qtwebkit-2.2.1 (blank sida där det annars står att man har en giltig version, men att det finns en nyare). Går man vidare ändå får man en javascript-popup med "plugin bfd error".

Med khtml (från KDE 4.8.0) kan man starta testet (men man ser aldrig något av fribid), som resulterar i:

"Något har gått fel när du testar med BankID säkerhetsprogram eller också har du avbrutit testet.
Ingen möjlighet att logga in

Tekniskt fel. Var god försök senare."

Hittar inga felkoder, utan endast "Ingen möjlighet att logga in" i html-koden.

Borde detta fungera? Eller är det en känd begränsning?

Offline

#2 2012-02-22 17:11:57

samuellb
Administratör
Registered: 2010-02-15
Website

Re: Qtwebkit alternativt khtml?

Det fungerar för mig på Debian unstable (32-bit). Får inte meddelandet om "bfd error" heller

Jag testade med:
Arora 0.10.2
WebKit version: 534.3

Fick dock ett "tekniskt fel 216" första gången jag testade, men det händer lite då och då och verkar vara ett problem med själva testsidan...

Offline

#3 2012-02-22 17:30:22

dnkl
Member
Registered: 2012-02-22

Re: Qtwebkit alternativt khtml?

Hmm, det var intressant. Just arora fungerar för mig också. Vilket borde betyda att det är någonting galet i både rekonq och konqueror. Det är bara konqueror som använder kwebkitpart, men både rekonq och konqueror använder libkdewebkit.so från kdelibs. Gissningsvis någonting där som inte fungerar. Borde vara tillräckligt för att gräva lite till och sedan buggrapportera mot KDE.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB