FriBID forum

FriBID är ett fritt program för e-legitimation med BankID.
OBS! FriBID är i praktiken nedlagt, och fungarar inte att använda längre.

You are not logged in.

#1 2011-12-05 20:28:40

Olangu
Member
Registered: 2011-08-02

Varför inga Debianpaket längre?

Har upptäckt att du inte längre bygger paket för Debian utan hänvisar till hur man själv kan bygga sina paket.

Hur kommer detta sig? Det blir extremt omständigt om alla som vill bygga för debian själva ska behöva sitta på alla dev-beroenden och med komplett byggmiljö.

Jag personligen vore väldigt tacksam om jag åter igen kunde hämta mitt deb-paket här. (Fram till att det kan finnas i debians officiella repository *hålla tummarna*)

Offline

#2 2011-12-05 23:36:15

samuellb
Administratör
Registered: 2010-02-15
Website

Re: Varför inga Debianpaket längre?

Anledningen till att jag inte bygger Debian-paket längre är dels för att det tar tid (det är ju olika för 32/64-bit samt unstable/testing och stable), och dels för att jag helst inte vill distribuera binärfiler. Lyckades t.ex. släppa en binär (0.1.3 tror jag) med en trasig GPG-signatur och det var ingen som märkte något alls... Sen så finns ju risken för att min dator blir "infekterad" på något sätt. Med binärfiler så vore det nästan omöjligt att upptäcka om någon "smyger in" något i paketen...

Men det går bra att köra Ubuntu-paketen på Debian, i alla fall under unstable/testing (de äldre versionerna kan fungera under Debian stable också). Dessa byggs på helt automatiskt på Launchpads servrar och man kan kolla att de faktiskt har byggts med rätt källkod så det känns säkrare.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB