FriBID är ett fritt program för e-legitimation med BankID.
OBS! FriBID är i praktiken nedlagt, och fungarar inte att använda längre.
You are not logged in.
Hej
Jag undrar om fribid finns till Fedora, eller .rpm-paket? Nexus funkar ju någorlunda på Fedora, både 32 och 64-bitars men det vore kul om fribid fanns...
kommer fedora, rhel och centos paket när nästa version med smartcard stöd är släppt.
Fribid paket för fedora hittas på
Tackar.
Någon plan på att uppdatera till 0.2.2?
Installerade FriBID 0.3.0 från källkoden på Fedora 12 idag. Firefox 3.5.15. Lyckades skapar en ny bankid cert fil på FSB, och loggade in på Försäkringskassan. Mycket tacksam för det arbetet som ni har gjort. Tack
0.3.0 finns i mitt fedora repository sedan en tid tillbaka.
0.3.0 finns i mitt fedora repository sedan en tid tillbaka.
Any chance of updating the repository with the latest release? I cant get a new bankid from Skandiabanken.
When I try to log in I get:
Du använder dig av en Firefox-version som inte är kompatibel med en äldre version av BankID säkerhetsprogram.
För att du skall kunna använda dig av BankID måste du uppdatera ditt BankID säkerhetsprogram. Uppdateringen sker på en extern sida. Klicka på knappen för att påbörja uppdateringen.
Hopefully its working with 0.3.1
/Jocke
Du använder dig av en Firefox-version som inte är kompatibel med en äldre version av BankID säkerhetsprogram.
För att du skall kunna använda dig av BankID måste du uppdatera ditt BankID säkerhetsprogram. Uppdateringen sker på en extern sida. Klicka på knappen för att påbörja uppdateringen.
Unfortunately this is not yet fixed in 0.3.1. As a temporary solution you can edit ~/.config/fribid/expiry with a text editor and change the version to 4.18.1.10899 (this should work in 0.3.0 also)
Unfortunately this is not yet fixed in 0.3.1. As a temporary solution you can edit ~/.config/fribid/expiry with a text editor and change the version to 4.18.1.10899 (this should work in 0.3.0 also)
Thank you it worked.
/Jocke