FriBID forum

FriBID är ett fritt program för e-legitimation med BankID.
OBS! FriBID är i praktiken nedlagt, och fungarar inte att använda längre.

You are not logged in.

#1 2011-10-25 08:50:32

g0tr00t
Member
Registered: 2011-10-24

FriBID installerad, allt okej men ändå inte...

Hallå alla!

Har varit och sniffat på FriBID tidigare, men då jag kört 32-bitars Ubuntu tidigare så har jag alltid använt mig av BISP.
Men nu då jag kör RHEL 6 WS 64-bitars genom jobbet, så bytte jag automatiskt över till FriBID eftersom paket fanns
för RHEL (Tack hno).

Dock så stöter jag på patrul, test.bankid.com säger att jag har en fungerande men bör uppdatera.
Handelsbanken ger mig: (Error code: ssl_error_handshake_failure_alert).

Har installerat allt som fanns för epel 6 som hno hade i sitt repo, har dock inte testat med att få kortläsaren att fungera ännu.

Så någon som har tips på hur jag ska lösa detta? ;D

Hälsningar
g0tr00t

Offline

#2 2011-10-25 10:47:23

samuellb
Administratör
Registered: 2010-02-15
Website

Re: FriBID installerad, allt okej men ändå inte...

Vad innebär Handelsbankens e-legitimation?

Kan det vara så att det är ett äldre system, som kom innan BankID? BISP/Nexus har t.ex. stöd för Nordea, även fast de inte kör BankID.

Möjligtvis kan det fungera att välja "Kortläsare med sladd". Den inloggningen ser ut att använda "vanlig" BankID i alla fall.

Offline

#3 2011-10-26 12:47:54

g0tr00t
Member
Registered: 2011-10-24

Re: FriBID installerad, allt okej men ändå inte...

samuellb wrote:

Vad innebär Handelsbankens e-legitimation?

Kan det vara så att det är ett äldre system, som kom innan BankID? BISP/Nexus har t.ex. stöd för Nordea, även fast de inte kör BankID.

Möjligtvis kan det fungera att välja "Kortläsare med sladd". Den inloggningen ser ut att använda "vanlig" BankID i alla fall.

Som jag skrev i en annan post så får jag inte kortet att hittas: http://forum.fribid.se/viewtopic.php?id=69
BISP = Nexus Personal, så det ska inte vara några som helst problem med det är det.

Hälsningar
g0tr00t

Offline

Board footer

Powered by FluxBB