"Nordea börjar ge ut BankID e-legitimation till sina kunder 2013, och upphör samtidigt med utgivning av Nordea e-legitimation."
http://www.bankid.com/sv/Aktuellt/Norde … -i-BankID/
Tänk på att även Nordea e-legitimation använder Nexus personal programmet.
]]>Hjälper denna infon något när det kommer till att hitta problemet?
]]>TLS är en ersättare till SSL som används för säker kommunikation på webben (https)
Uppdatering: Kolla genom att du inte har någon trasig inställning i webbläsaren: https://support.mozilla.org/en-US/questions/826686
]]>Vad använder du för webbläsare och version? FriBID.se kräver att webbläsaren har stöd för TLS vilket vissa mindre vanliga webbläsare inte gör.
Uppdatering: Har ändrat inställningarna lite så att servern är lite mindre "petig" (tillåter AES128/AES256, RSA/DSS och DH/RSA), ev. kan det hjälpa.
]]>Den andra länken fungerar inte, får upp: "An error occurred during a connection to www.fribid.se.
Cannot communicate securely with peer: no common encryption algorithm(s).
(Error code: ssl_error_no_cypher_overlap)"
Detta samtidigt som alla sidor fungerar så internetuppkopplingen är det inget fel på. Vart kan man hitta det, där jag kan skapa en signatur?
]]>Du är inte först att få detta fel i alla fall: http://forum.fribid.se/viewtopic.php?id=58
Om du kan testa att skapa en signatur på https://www.fribid.se/misc/tests/test-authsig.html och skicka signaturen till mig så kan jag kolla på det (via forumet eller min mail på fribid.se). Den innehåller ditt namn och personnummer så om du vill kan du avkoda signaturen med "base64 -d" och ta bort den infon.
]]>Såhär står det när jag högerklickar på "EJ OK"-bilden och klickar på view image info:
Invalid xml data. Details: Premature end of file.
Är det någon som kan hjälpa mig?
Nordea verkar inte ha någon avdelning för internetsupport med BankIDs eget testprogram under "contact".
MVH
Sebastian